Scroll to top
© 2021 TasarımDr.Brand
Share

Marka Değeri Nedir?

Marka Değeri Nedir; Artan rekabet, birçok şirketin pazarda kalmasını ve benzersiz bir konum bulmasını zorlaştırdı. Neyse ki marka kavramı, şirketi, jenerik ürünlerle uğraşırken bile öne çıkmasını kolaylaştırıyor.

Jenerik bir ürüne bir marka adı eklemek, yalnızca onu öne çıkarmakla kalmaz, bazen müşterinin bu çağrışım nedeniyle daha fazla ödeme yapmasını da sağlar. Bu ekstra değer, marka değeri olarak kabul edilir.

Marka Değeri Nedir ve Nasıl Oluşturulur
Marka değeri nedir ve nasıl oluşturulur konsuunu inceleyen makalemiz. Dr.Brand Marka Ofisi, markanıza değer katar.

Marka Değeri Nedir?

Marka değeri, müşterilerin markanın ürünü için, ürünün gerçek değerinin üzerinde ne kadar fazladan ödemeye razı olduklarıdır. Basit bir ifadeyle marka değeri, markanın finansal değeridir.

Normal bir diş macununun piyasada 5 liraya mal olduğunu varsayalım. Şimdi, aynı diş macunu iyi algılanan bir marka tarafından 7 liraya piyasaya sürüldüyse ve insanlar bunun için fazladan 2 lira ödemeyi umursamıyorsa, bu premium fiyat marka değeridir.

Müşteriler bir ürünü satın almadan önce beklentiler, duygular, anılar, hikâyeler, marka deneyimi ve marka imajı gibi çeşitli faktörleri göz önünde bulundurur. Bu faktörler, belirli bir markanın ürününden elde edecekleri faydayı algılamalarına yardımcı olur, bu da sonunda marka ile deneyimlerinin algılanan değerini bulmalarına yardımcı olur. Bu algılanan değer, jenerik metanın fiyatı (yukarıdaki örnekte 5 lira) artı marka değeridir (yukarıdaki örnekte 2 lira).

Marka Değerinin Önemi

Müşterilerin bir markaya ait olduğu için jenerik bir ürün için daha fazla ödemeye istekli olduklarını bilmek, şirkete müşterilerin markalaştırma çabalarına özen gösterdiği konusunda güven verir. Bunun yanı sıra, yüksek bir marka değerine sahip olmak önemlidir.

  • İtibar Oluşturur:  Yüksek bir marka değerine sahip olmak, müşterilerin, çalışanların ve rakiplerin gözünde şirketin itibarını oluşturur.
  • İlgili Marka Konumlandırma Stratejisinin Belirlenmesine Yardımcı Olur:  Marka değerinin dikkatli bir şekilde değerlendirilmesi, markanın doğru konumlandırma stratejisinin belirlenmesine yardımcı olur.
  • Daha Fazla Müşteri Çeker:  Artan bir marka değeri genellikle ürünün çekiciliğini artırır ve bu da genellikle talebi artırır.

Marka Değeri ve Marka Varlığı

Birçok pazarlamacı, marka değeri ve marka varlığını eş anlamlı olarak görür, ancak iki terim arasında açık bir fark vardır.

Marka değeri, müşterilerin markayla olan ilişkisini sağlayan, marka adına ve amblemine eklenen varlık ve yükümlülüklerin toplamıdır. Üç yönü içerir: müşteri temelli bakış açısı (müşterilerin markaya nasıl baktığı), finansal bakış açısı (markanın ürünleri için ne kadar daha az/fazladan ödeme yapacakları) ve birleşik bakış açısı.

Marka varlığı ise sadece markanın sunduğu ürünlerle ilgili finansal değerini ifade eder.

Marka değeri yüksek olan diğer marka örnekleri:

  • Tesla  – Elektrikli otomobillerin öncüsü, akıllı iş stratejileri nedeniyle yüksek bir marka değerine sahiptir.
  • Disney Tema Parkları  – Müşteriler, birçok ‘değerli’ Disney karakteri bu tema parklarıyla ilişkilendirildiği için mutlu bir şekilde premium fiyatlı biletler satın alırlar.

Marka Değerini Ne Arttırır?

Yüksek bir marka değeri, her şirketin hedeflediği şeydir. Ancak her şirket, çoğunlukla kendilerine ve müşterilere daha az odaklandıkları için bu başarıya ulaşmayı başaramaz. Şirketin kendi beklenti ve hedefleri esas olmakla birlikte, marka imajını ve müşterinin markayı nasıl algıladığını geliştirmek önemlidir.

İşte genellikle marka değerini artıran şey:

Benzersizlik

Millward Brown’ın araştırmasına göre, müşterilerin markanın anlamlı, farklı ve göze çarpan olduğuna ikna olduklarında, bir markanın ürünü için daha yüksek bir fiyat ödeme olasılıkları daha yüksektir.

Bir marka, benzersizliğini kullanıma hazır pazarlama stratejisi, konumlandırma stratejisi veya benzersiz bir teklif şeklinde gösterir.

Alaka

Alakalı olmak, yüksek bir fiyat ödemeye itiraz etmeyen daha memnun müşterilerle sonuçlanır, bu alaka düzeyi markayı rakiplerinin arasından sıyırarak fark edilmesini sağlar.

Örneğin Google, konumunu on yıldan fazla bir süredir sürdürmekte başarılı olan bu tür alakalı bir markanın bir örneğidir.

Marka Vaadinin Yerine Getirilmesi

Bir marka vaat ettiklerini yerine getirirse müşterileri mutlu olurlar.

 

Marka değeri nedir | Marka değeri nasıl yapılır | Marka değeri ölçmek | Marka değeri hesaplama | Marka değerleme | Marka değerlendirme