Logo tasarımı neden önemlidir?
Logo tasarımı neden önemlidir ? Birkaç şeyi açıklığa kavuşturalım: logonuz ve web siteniz markanız değildir. Markanız, insanların şirketiniz hakkında sahip olduğu deneyim ve algıdır. Markalaşma, markanızı (strateji) oluşturmak için gerçekleştirilen eylemlerdir. Ve bir marka kimliği, markanızın somut ifadeleridir (logo, tipografi, renkler vb.).
Bununla birlikte, logonuz işletmeniz için önemlidir çünkü sahiplik, kalite ve değerleri iletir. Ürünlerinize, kartvizitinize, web sitenize, sosyal medyanıza ve en önemlisi müşterilerinizin zihnine işlenir.
Logonuz muhtemelen insanların şirketinizle ilk etkileşimlerinden biri olacaktır ve sağlam bir ilk izlenim bırakma, kaliteli bir hizmet sunduğunuzu gösterme ve amacınızı görsel olarak ifade etme fırsatınızdır.
Logo nedir ve onu iyi yapan şey nedir?
Logo, insanlara işletmenizin adını söyleyen ve vizyonunuzu temsil eden görsel bir sembol oluşturan metin ve görüntülerin birleşimidir. Marka kimliğinizin büyük bir parçasıdır.
İyi bir logo akılda kalıcıdır, sizi diğerlerinden ayırır ve marka sadakatini teşvik eder.
Nasıl? İçinde inşa edilmiş bir anlamı olmalıdır.
Neden? Çünkü işletmenizin inanç sistemi, temel değerleri, amacı, misyonu ve vizyonu markanızın üzerine inşa edildiği şeydir. İnsanların hatırladığı ve arkadaşlarına anlattığı şey budur; logonuz değil.
Hiç kimse logonuzla gerçekten ilgilenmiyor (grafik tasarımcılar veya tasarıma önem verenler hariç). İnsanların gerçekten umursadığı şey, deneyimleri ve markanızın neyi savunduğudur. İyi tasarım sadece yüzeyde profesyonel görünmekle kalmaz, aynı zamanda daha derin bir şeyi ifade eder.
İşletmenizin neden bir logoya ihtiyacı var?
İyi tasarlanmış bir logo güven oluşturur ve insanların size bağlı kalmasını sağlar.
Potansiyel müşterilere kim olduğunuzu, ne yaptığınızı ve bunun onlara nasıl fayda sağladığını söyler. İşinizle ilgili önceden bilgisi veya deneyimi olmayan kişilere harika işler yaptığınızı bildirir.
Logonuz profesyonellikten uzak görünüyorsa, insanlar şüphesiz ürünlerinizi ve hizmetlerinizi ne kadar iyi sunabileceğinizi sorgulayacaktır. Sırf daha yasal göründükleri için geri düğmesine bastınız mı veya bir şirketi diğerine tercih ettiniz mi? İnsanlar ani kararlar verir ve kötü tasarım yüzünden insanlar sizi görmezden gelebilirler.
Tüketiciler için öne çıkmak, markanızı hatırlamalarını sağlamak ve sizin hakkınızda olumlu çağrışımlar oluşturmak için güçlü bir logo yaptırın. Logolar, insanların anıları ve duygularıyla bağlantılı derin sembolik bir ilişkiye sahiptir.
Logo tasarımınıza yatırım yapın. Güvenilirliğinizi artırmak ve tüketicileri çekmek için en önemli şey budur. Dr.Brand sizin bu ihtiyacınıza en kaliteli anlamda cevap vermektedir.
İyi bir logo nasıl oluşturulur?
İşletmenizin logosunun, hedef kitlenizle hızlı bir şekilde bağlantı kurmak için net ve yorumlanması kolay olması gerekir. Birden fazla medya platformunda çalışması ve her boyutta etkili olması için logonuzu basit tutmanız önemlidir.
Büyük şirketlerin aksine, küçük şirketlerin çoğu, insanların işinizi ilişkilendirdiği yıllarca marka bilinirliğine veya tüketicilerin işinizin ne yaptığını anlamalarına yardımcı olmak için büyük bir pazarlama bütçesine sahip değildir. Bu nedenle, logonuzun kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı anında net bir şekilde hedef kitlenize iletmesi gerekir.
Konseptten kullanıma sunumdan sosyal gösterimlere kadar, markanızı tek bir işarete dönüştürürken göz önünde bulundurmanız gereken çok şey var. Ancak, harika bir logonun yalnızca üç şeye ihtiyacı vardır: harika tipografi, basit renkler ve güçlü bir görsel öğe.
İyi bir yazı karakteri seçin;
Bir logo ve marka oluştururken renklerin, resimlerin veya grafiklerin kullanımı kadar yazı karakterlerinin seçimi ve nasıl düzenlendiği de önemlidir.
Neden? Çünkü insanlar nasıl hissettiklerini belirlemek için bir kelimenin görünüşünü bir kelimenin gerçekte ne söylediğiyle ilişkilendirir.
Güçlü markalaşma duygusal bağlantıyı kışkırtır. Tipografinizin ilgi çekmesini, güveni artırmasını ve iyimserliği teşvik etmesini istiyorsunuz. Tipografi, insanların aktif olarak farkında bile olmadan bu tür duyguları harekete geçirmenin bir yoludur.
Tipografi, ses tonunu ve kişiliği iletmek için kullanılır. Şirketinizin neyi temsil ettiğini yansıtan yazı karakterini seçin; ister zarif, ister geleneksel, ister tuhaf, ister modern.
Mobilyaya benzer şekilde, tipografi de estetik açıdan hoş ve aynı zamanda işlevsel olmalıdır. Tipografi seçiminiz önemlidir çünkü kullanıcı deneyimini etkiler.
Şirketinizin adının açık ve okunaklı olduğundan emin olun. Logonuzun nasıl kullanılacağını düşünün: logonuz ekranlarda, kartvizitlerde, antetli kağıtlarda, tabelalarda ve ambalajlarda sadece birkaçını belirtmek için görünebilir. Uzaktan ve yakından okunabilmelidir. Logonuzda bir grafik öğesi varsa, tipografinizin simgeyle dengede olduğundan emin olun.
Kendinize sorun, yazı karakterim etkili bir temsil, iletişim ve görsel çekicilik düzeyine ulaşıyor mu? Cevabınız kesin bir evet değilse, yeniden markalaşma zamanı gelmiş olabilir. Dr.Brand bu konuda size yardımcı olur.
Renkleri akıllıca seçin
Logonuzun rengi, nasıl algılandığını belirleyecek ve satın alma kararlarını yönlendirme gücüne sahip olacaktır. Renk duyguları tetikler ve anlam verir. Ve pazarlamanız genelinde tutarlı bir şekilde kullanıldığında renk , marka bilinirliğini %80’e kadar artırır .
Doğru renkler sektörünüze ve hedef pazarınıza bağlıdır. Muhtemelen belirli endüstrilerin belirli renklere bağlı kaldığını fark etmişsinizdir. Örneğin, mavi güvenlik ve güvenilirliği ifade ettiği için finansal kurumlar mavi tonları kullanma eğilimindedir. Markalar, ürünlerine ve hizmetlerine olan güveni artırmak için maviyi kullanır.
Renk(ler)inizi tüketicilerin deneyimlemesini istediğiniz duygulara ve yapmalarını istediğiniz eylemlere göre seçin. İnsan psikolojisini, kültürünü, eğilimlerini ve bağımlılıklarını dikkate alın.
Markanızın rengi bir hikâye anlatmalı. Değerlerinizi iletmeli ve alanınızdaki diğer kişilerle karıştırılmayacak kadar benzersiz olmalıdır.
En güçlü markalar, üçten az ana renkten oluşan basit bir renk paletine bağlı kalırlar. Ayrıca geçişli renkler yerine düz renkler kullanırlar. Renklerin ekranda ve baskıda farklı göründüğünü unutmayın. Renklerinizi doğru şekilde oluşturabildiğinizden emin olun (Pantone, CMYK, RGB, Hex).
Basit bir ikon / sembol öğe kullanın
Her ne kadar iyi marka isimleri % 72 kelimeler ya da kısaltmalardan oluşsa da, o isimler yazı karakteri kullanarak birilerinin zihninde bir görüntü yaratır. Aynısı grafik öğeler, semboller ve simgeler için de yapılabilir.
Görsel bir unsur ilgi katar ve logonuzu akılda kalıcı kılar. 10 saniye boyunca tüketicinin dikkatini çekmesi, ezberlemesi ve hakkında fikir oluşturması gerekiyor.
Bazı tasarımcılar, metni değiştirerek veya belirli durumlarda kendi başına kullanılabilecek resimli bir simge ekleyerek bunu oluşturur. Tüm resimlerin orijinal olduğundan ve küçük resimlerden olmadığından emin olun. Zamanla ve tutarlı kullanımla görsel bir ilişki gelişecektir.
Logonuz, marka kimliğinizin görsel temelidir.
Tasarım önemlidir ve buna ihtiyacınız var!
Özellikle insanların size para vermesini ve dünyaya sizden bahsetmesini istiyorsanız. markanıza yatırım yaptığınızda, işletmenizin gelişmesini sağlarsınız.
Marka bilinci oluşturma veya logo tasarımı hakkında sorunuz mu var? Dr.Brand marka bilinci oluşturma ve logonuzu Altın Oran ölçülerinde tasarlayarak, sektörünüzde fark yaratmanızı sağlar.
Logo | Logo tasarımı | Logo tasarımı nedir | Logonun önemi | Logo ve Amblem nedir | Logo nasıl tasarlanır | Kurumsal logo tasarımı | Marka logosu tasarımı