Marka Amacı Nedir?
Marka Amacı Nedir ve Neden Önemlidir?
Değişen zamanlarda, bir marka amacına sahip olmak önemlidir. Bunun nedeni, günümüzün müşterilerinin sadece ürünlerini satmaktan başka bir amacı olan bir markaya yatırım yapacak kadar akıllı olmalarıdır.
Marka amacı, markanın dünyayı sosyal, ekonomik ve çevresel olarak olumlu yönde değiştirme isteğini gösterir.
Bir markanın bir amacı olduğunda, insanlar üzerinde olumlu bir etkisi olabilir. Markanın pazarda nasıl görüldüğünü büyük ölçüde etkileyebilir ve nihai başarısına yol açabilir.
Marka Amacı Nedir?
Marka amacı, bir markanın para kazanmanın ötesinde varlığının ardındaki amaçtır. Neyi temsil ettiğini ve topluma, tüketicilere ve çevreye karşı sosyal sorumluluklarının neler olduğunu temsil eder.
Marka amacı, Kuzey Yıldızı veya markanın asil amacı olarak da bilinir. Her şey varlığının nedenini bulmak ve bunu tüketicilerine yardımcı olmak için nasıl kullanabileceği ile ilgilidir.
Marka amacının üç faydası şunlardır:
- İnsanların ve toplumun hayatına değer katmak
- Markayı rakiplerinden farklı kılmak
- Güçlü değerler sağlamak
Marka Amacının Önemi
“Markayı Müşterilere Daha Çok Çekiyor”
Bir marka amacına sahip olmak, harcamalarının dünyada bir fark yarattığını hissettikleri için markayı müşteriler için daha çekici hale getirir. Onları büyük bir şeyin parçası gibi hissettiriyor.
Bir amaç, tüketicinin çevreyi ve toplumu da açıkça düşünen işletmelerle çalışmasını sağlar.
“Tüketicilere Markanın Sadece Kazanç Sağlamaktan Daha Fazlasını Önemsediğini Gösteriyor”
Bir marka amacına sahip olmak, tüketicinin somut tekliflerden daha fazlası olduğunu bilmesini sağlar. Markanın para kazanmak ve kar etmekten daha çok önemsediği hedef pazarı gösterir.
Bu çok önemli çünkü bu nesil, yanlışlara karşı harekete geçebilecek ve dünyada olumlu bir etki yaratabilecek bir marka arıyor.
Markanın amacını iletmek için projeler, marka aktivasyonu, sosyal medya pazarlaması, e-posta bültenleri ve bloglar gibi birçok strateji kullanılmaktadır.
Etkileşimi Artırır
Herkes dünyayı değiştirmek ister, ancak bazı insanlar nereden başlayacaklarını bilemezler. Böyle bir senaryoda, müşteriler ürünleriyle dünyada fark yaratan bir markayla karşılaşırlarsa paralarını harcamaktan mutlu oluyorlar. Bir marka amacına sahip olmak, dünyada bir miktar değişiklik yaratmak isteyen ürünlere para harcamayı seven daha fazla insanla etkileşim kurmanıza yardımcı olabilir.
Marka Amacı Marka Misyon, Vizyon ve Değerlerinden Ne Kadar Farklıdır?
İnsanlar genellikle marka amacını bir markanın değeri, misyonu ve vizyonuyla karıştırırlar. Şüphelerinizi gidermek için, tüm bu terimler birbiriyle ilişkilidir, ancak aynı değildir.
Amaç işin temeli, diğer üçü ise yapı taşlarıdır. Karışıklığı giderelim:
- Vizyon: Bir markanın vizyonu, ulaşmak istediği hedeflerdir.
- Misyon: Markanın bu amaca ulaşmak için kullandığı prosedür veya yöntemlerdir.
- Değerler: Bir hedefe ulaşmanın doğru kısmına doğru markayı yönlendiren etik eylemlerdir. Markanın vizyonuna ulaşma yolundaki davranışını tanımlar.
Bir markanın amacı, var olma sebebi iken, bu sadece parasal sebepleri değil, sosyal ve çevresel sebepleri de kapsar. Vizyon ve değerin üzerindedir ve markanın toplumda nasıl bir değişim yaratacağını tanımlar.
Marka Amacının Tanımlanması, Oluşturulması ve Pazarlaması
Nasıl Tanımlanır?
Öncelikle markanızı neden yarattığınızı kendinize sormalısınız. Marka amacınızı tanımlamanıza yardımcı olacaktır. Bunun için kendinize sorun:
- Tutkunuz nedir?
- En iyi neyi yaratabilirsiniz ve bu nasıl bir fark yaratacak?
Bu soruların cevapları, markanızın var olma amacını anlamanıza yardımcı olacaktır. Dünyada yaratabileceğiniz farkı anlamanıza yardımcı olacaktır. Bulduğunuz cevap sevmediğiniz bir şeyse, yeteneğinizi ve tutkunuzu birleşip bir cevap bulana kadar daha derine inmeye devam edin.
Markanızın Amacını Oluşturmak
Önce ekibiniz üzerinde çalışın, onları amacınıza inandırın ve oradan ilerleyin. Tüm ekip buna inandığında, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi iletişim kurma, pazarlama veya tasarlama şeklinizi gösterecektir.
Markanın Amacını Pazarlamak
Markanın pazarlama amacı, hizmetlerinize, müşterilerinize ve iş modelinize bağlıdır. Ayrıca, şunları aklınızda bulundurun:
- Stratejik bir planınız olsun: Amacınız işinizin her alanda hissedilmelidir. Ancak bu, bu planı yalnızca tüketicilerinizin önüne koyduğunuz anlamına gelmez.
- Markanızın amacının arkasında durun: Sadece bir amacınız olması yeterli değildir. İmkânsız gibi görünse bile arkasında durmak gerekir. Bunun en güzel örneği Nike’ın Colin Kaepernick’in arkasında durmasıdır. Oyun kurucu inandığı bir şeyi savundu ve mottosu ‘Sadece yap (Just do it)’ olan Nike onun arkasında durdu. Sonunda, markanın daha fazla pazar değeri kazanmasına yardımcı oldu.
- Karıştırın bir devrim başlatın: Bir hareket başlatarak diğer insanları markanızın amacına dâhil etmeye başlayın. Amacınızla ilgili basit bir adım olabilir. İnsanlar işin içine girdiklerinde, kendilerini size daha yakın hissederler ve toplumu da yükseltirler.
Bir marka amacına sahip olmak, özellikle işler zorlaştığında devam etmenizi sağlamak için önemlidir. Bu nedenle amacınızı bulmanız ve bu amaçtan yola çıkmanız çok önemlidir.
Marka amacı nedir | Marka amacı nasıl belirlenir | Markada amaç | Marka amacı ve tüketici bağı | Amaçlanan marka çalışmaları | Markanın amacı ne olmalıdır